Undervisningsopplegg, 1.–4. trinn

Flere undervisningsopplegg:

Har du noen skaperspirer i din klasse? La de slå sammen verb og substantiv for å skape fremtidens oppfinnelser. Hvilke oppfinnelser blir til om man setter sammen ordene «hoppe» og «stol»?

Utfordre elevenes kreativitet på en enkel og smart måte! Ved hjelp av substantiv og verb skal elevene klekke ut idéer som videreutvikles til modeller av produkter.

Opplev magien med lys og skygger når klassen lager en by i fellesskap. Bygg skal tegnes og utformes, og elevene får leke med materialenes ulike egenskaper når de vekker byen til live med lys.

Bli med på eventyr der elevene må hjelpe de to hovedpersonene å overkomme ulike utfordringer ved hjelp av sin kreativitet, utforskertrang og skapende arbeid.

Elevene skal bli kjent med programmeringens kodespråk ved å analogt programmere sine medelever til å danse.